Mokinių stažuotė Jungtinėje Karalystėje

Klaipėdos turizmo mokyklos virėjo specialybės mokiniai: Vidmantas Jonikas, Marius Budraitis, Dovydas Vendzelis, Nerijus Grublys, Linas Šeputis ir Andrius Sungaila nuo 2014 m. sausio 19 dienos ik vasario 14 dienos atliko stažuotę Jungtinėje Karalystėje. Dalyviai vyko pagal Leonardo da Vinci projektą „Lėtas maistas“ LLP-LdV-IVT-2013-LT-0822, kartu į stažuotę vyko mokiniai iš Tauragės profesinio rengimo centro bei Panevėžio paslaugų ir verslo mokyklos. Juos lydėjo, jų darbą kuravo Klaipėdos turizmo mokyklos viešojo maitinimo skyriaus vedėja Vilma Mockienė.

Sėkmingą virėjo darbą lemia ne tik teorinės žinios, bet ir praktiniai gebėjimai. Mokiniai drąsiai priėmė iššūkį. Stažuotė tik patvirtino, kad svarbu žinoti ruošiamų patiekalų technologijas, kaip nustatyti jų kokybę, išmanyti maisto ruošimui skirtą įrangą, šiluminio apdorojimo metodus, dirbti su šaldymo įranga, matavimo prietaisais, žinoti higienos ypatumus, apskaičiuoti maisto produktų reikmes patiekalų gamybai. Mokiniai užsienyje gilino žinias, kaip parinkti šiluminio paruošimo būdus ruošti karštiesiems patiekalams, įsitikino, kad ekologinių maisto produktų svarba – ne populiarumas, o natūralus rūpinimasis sveikata. Visi mokiniai turėjo galimybę susipažinti su „Lėto maisto“ patiekalų gamybos būdais, sužinojo kaip naudotis receptūrų rinkiniais, technologijos kortelėmis.
Mokiniai dirbo aukštos klasės restoranuose „Clockjack Oven Restaurant”, „Seraphine Hotel Hammersmith“, „28 50 Wine Workshop and Kitchen Fetter Lane”, „28 50 Wine Workshop and Kitchen Maddox Street”, „28 50 Wine Workshop and Kitchen Marylebone Lane”, „Etrusca Restaurants-Caravaggio”, „Zafferano Restaurant” ir „Alloro Restaurant”.
Dalyviams buvo organizuota kalbinė ir kultūrinė programa, kurios metu mokiniai lankėsi Londono muziejuose, susipažino su miesto architektūra, įžymybėmis, visus sužavėjo apsilankymas miuzikle „Asmens sargybinis“.
Stažuotė užsienyje padėjo mokiniams tobulinti profesinius įgūdžius, sėkmingai dirbti, susipažinti su kitokiais darbo metodais, šiuolaikiškomis technologijomis, stiprinti užsienio kalbų žinias, o svarbiausia – atrasti tikrąjį pasirinktos profesijos patrauklumą.