Įtraukusis ugdymas Italijoje: patirtys iš „Erasmus+“ darbo stebėjimo vizito

Dalyvavome darbo stebėjimo vizite pagal Erasmus+ programos projektą Nr. 2025-1-LT01-KA121-VET-000342868, kurio tema – įtraukusis ugdymas. Stažuotės metu stebėjome, kaip Italijos profesinio mokymo įstaigose organizuojamas darbas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais, kaip taikomos įtraukiojo ugdymo strategijos bei kokie pagalbos modeliai užtikrina visų mokinių dalyvavimą ugdymo procese.

Vizito metu susipažinome su įtraukiojo ugdymo principais, praktiniais pavyzdžiais bei mokytojų bendradarbiavimo metodais, leidžiančiais efektyviau atpažinti ir tenkinti skirtingus mokinių poreikius. Stebėjome pamokas, kuriose taikomi diferencijuoto mokymo, asmeninių ugdymo planų bei pagalbos specialistų komandinio darbo elementai. Bendravome su specialiosiomis pedagogėmis, mokyklos vadovu – jų atvirumas ir noras dalintis gerąja patirtimi paliko gilų įspūdį.

Ypatingas dėmesys buvo skiriamas emocinės gerovės užtikrinimui, teigiamo mikroklimato kūrimui ir mokinių savivertės stiprinimui. Vizito metu įgytos žinios paskatins toliau tobulinti įtraukiojo ugdymo praktiką mūsų mokykloje – plėtoti komandinį darbą tarp mokytojų ir pagalbos specialistų, taikyti lankstesnius vertinimo būdus bei kurti dar labiau įtraukiančią, visiems prieinamą mokymosi aplinką.

Grįžtame įkvėpti, pasisėmę naujų idėjų ir žinodami, kokių žingsnių turime imtis, siekdami dar labiau pagerinti savo darbą su SUP mokiniais.

Skip to content